Od Autora

Jeśli się tu znalazłeś pewnie jesteś ciekaw, kto stoi za tym blogiem i dlaczego powstał? Nazywam się Piotr Kleczyński, jestem inżynierem od urodzenia i pod koniec 2009 roku rozpocząłem pracę nad projektem własnych wielowirnikowców Hornet. Własnych to znaczy zbudowanych z komponentów zaprojektowanych i produkowanych w Polsce! Jestem ambitnym człowiekiem, bo tak wychowali mnie moi Dziadkowie i Rodzice. Zgodnie z definicją ambicja to postawa człowieka i cecha charakteru polegająca na silnym poczuciu godności osobistej oparta na stawianiu sobie trudnych celów i dążeniu do ich realizacji. Dlatego też zaczęliśmy nasz projekt od tricoptera. Zespół inżynierów, którymi wtedy kierowałem, podczas jednego ze scrum meetingów rozważał różne koncepcje i padło sformułowanie: „tricopter jest najtrudniejszy w sterowaniu, ponieważ na ogonie pojawia się dodatnie sprzężenie zwrotne”. Moje inżynierskie ucho wychwyciło to zdanie a wrodzona techniczna intuicja kazała zadać pytanie: „czy jeśli zrobimy tri to każdy następne będziemy mogli zrobić?”. Odpowiedź mojego zespołu brzmiała: „TAK”. Nie potrzebowałem więcej do podjęcia decyzji w którą stronę należy pójść. Zrobiliśmy tricopter Hornet Y3. Projekt rozpoczął się pod koniec 2009 roku a na początku 2010 roku latały już w Polsce pierwsze Hornety.

Tricopter Hornet Y3 marki RCConcept Flying Technology

Na tamte czasy były to konstrukcje nad wyraz nowoczesne a może lepiej innowacyjne, choć nie lubię tego słowa, ponieważ jest nadużywane i nierzadko używane niezgodnie z jego znaczeniem semantycznym. Jak to w życiu bywa różne sytuacje spowodowały, że nie udało mi się zająć pozycji takiej jak DJI, chociaż miałem takie plany ;-). Być może w wolnej chwili (na emeryturze) napiszę dalsze rozwinięcie tej opowieści. Tak w kilku słowach wyjaśniłem kto stoi za tym blogiem.

Pozostało odpowiedzieć na pytanie: dlaczego postanowiłem zacząć prowadzić BLOG? Impulsem była irytacja na nadzór lotniczy oraz organ zarządzający przestrzenią w Polsce, które w moim mniemaniu niewystarczająco zadbały o nowych pilotów wchodzących do branży i zupełnie nie zadbały o interesy zawodowych pilotów BSP, którzy posiadają świadectwo kwalifikacji UAVO. Nie chcę tutaj robić analizy dlaczego tak się stało, bo nie jest to istotne. Ważne, że brakuje miejsca w sieci (strony) w której informacje są przedstawione w przejrzysty sposób: step by step. Mam nadzieję, że ten BLOG spełni rolę strony startowej dla Pilotów BSP.

Żeby nie było, zarówno ULC i jak PAŻP robią świetną robotę! Pracują tam ludzie których znam i wiem, że są to zawodowcy. Mamy w tej chwili najlepszy narodowy scenariusz standardowy, który pozwala na loty FPV niedostępne w innych miejscach. Mamy aplikację DroneRadar i system PansaUTM. Wdrożone rozwiązania unikalne w skali Europy a może nawet świata. Są jednak ludzie – Piloci BSP, którzy przez zmianę przepisów mają dodatkową pracę do wykonania w postaci oświadczeń, zezwoleń, podwójnych rejestracji, której można było według mnie uniknąć.

Profesjonalne doradztwo bezzałogowe

Od 2009 roku zajmuję się bezzałogowymi statkami powietrznymi i zdobywam doświadczenie z którego możesz skorzystać zarówno Ty, jak i inne osoby prywatne, firmy i instytucje.

Obecnie pracuję dla Polskiego Centrum Akredytacji i innych. Pracowałem dla: Urzędu Lotnictwa Cywilnego, Politechniki Warszawskiej, Wojskowej Akademii Technicznej, Państwowej Straży Pożarnej, PZU, COMARCH, ORANGE, ITWL, WITU, WZE i innych.

W latach 2009-2014 kierowałem zespołem inżynierów i prowadziłem prace B+R w zakresie własnych elementów do wielowirnikowców: sterowników silników, komputerów pokładowych, autopilotów, ram oraz oprogramowania pod marką RCConcept Flying Technology.

Zawodowe szkolenia dla pilotów BSP

W 2016 roku powołałem podmiot szkolący zarejestrowany w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego pod numerem 203RPS-12/2016.

Współpracuje z rzetelnymi i sprawdzonymi INStruktorami, którzy potrafią zarażać pasją latania i wskazywać uczestnikom szkoleń ścieżkę samodzielnego rozwoju umiejętności, koniecznych do bezpiecznego latania dronami w przestrzeni powietrznej.

Dzięki takim INStruktorom mogę realizować zawodowe szkolenia lotnicze, na których uczymy przyszłych pilotów latać dronami. Specjalizujemy się w szkoleniach indywidualnych. Od stycznia 2020 organizuję WEBINARY DRONOWE ™, na których przekazujemy wiedzę w trybie on-line.

Jestem autorem zawartości merytorycznej systemu TestNaDrony.pl z którego korzystają szkoły latania dronami. System pozwala na prowadzenie szkoleń online, egzaminów wewnętrznych w zakresie wymaganym przez ULC i generowanie dokumentacji procesu szkolenia i egzaminowania.

7 stycznia 2021 jako jedna z pierwszych szkół latania w Polsce zostaliśmy wyznaczonym operatorem. Od tego dnia KursNaDrony.pl prowadzi nadzorowane egzaminy online dla podkategorii A2 i rozwija własny autorski system egzaminowania online.

W dniu 26 marca 2021 r. otrzymaliśmy z Urzędu Lotnictwa Cywilnego potwierdzenie możliwości prowadzenia szkoleń lotniczych zgodnych z krajowymi scenariuszami standardowymi: NSTS-01, NSTS-02, NSTS-03, NSTS-04, NSTS-05, NSTS-06, NSTS-07, NSTS-08.


Zapraszam,
Piotr Kleczyński

Pilot BSP
INStrukTOR BSP
EGZaminator BSP
Inżynier elektronik
Konstruktor dronów
Pasjonat latania 😉